Lleida, a punt per a la setzena edició del MUD

Lleida, a punt per a la setzena edició del MUD.

 

Amb un cartell sorprenent i a diferents espais de la ciutat, com el Teatre Municipal de l’Escorxador, el Teatre de la Llotja, l’Espai Orfeó, la botiga-cerveseria Grans Records i mantenint l’eix central de la programació al Cafè del Teatre.

Lleida està a les portes d’acollir la setzena edició del MUD (també conegut per Músiques Disperses), festival pioner de neo-folk a l’estat espanyol, i que tindrà lloc a diversos escenaris de la ciutat de Lleida del 23 al 25 de març.

El paer en cap, Miquel Pueyo, que ha presidit la presentació del festival a l’Espai San Miguel, ha explicat que “el MUD, que està organitzat per l’Ajuntament de Lleida de forma exclusiva i reconegut com un dels festivals més particulars del territori, serveix d’aparador per projectar nous camins que el folk modern emprèn amb el pas del temps i es reivindica com a missatger intergeneracional, pont entre la tradició i la modernitat”.

L’edició d’enguany es presenta amb artistes com Baiuca, Enredadas (Martirio, Uxía, Carmen París i A Pedreira), Kumbia Bouruka, Pau Vallvé, Las Karamba i Socunbohemio, conformant un cartell sorprenent i excitant amb la perspectiva oberta de la música folk.

Els concerts d’aquesta edició es podran gaudir a diferents espais de la ciutat com el Teatre de l’Escorxador, Teatre de la Llotja i l’Espai Orfeó, mantenint l’eix central de la programació al Cafè del Teatre, i el concert íntim (entrada lliure amb aforament limitat) a la botiga-cerveseria Grans Records de Lleida.

El dijous 23 de març  s’inaugurarà el MUD amb ENREDADAS (Martirio, Uxía, Carmen París i  A Pedreiera), al Teatre de la Llotja de Lleida.

El regidor de Ciutat, Cultura i Transició Ecològica, Jaume Rutllant, ha felicitat SopaGraphics pel cartell de l’edició d’enguany i ha posat de relleu que “tindrem l’oportunitat de veure un concert de quatre grans artistes que han sabut depurar-se i reinventar-se. Cadascuna a la seva manera ha revolucionat la copla, la jota o els alalás, a través de l’experimentació i el risc, modernitzant-les i apropant-les a altres estils i gèneres per  poder arribar a nous públics”. 

Tenen en comú molt més del que sembla a primera vista. Totes van lluitar per una tasca necessària de reconversió de la cançó popular espanyola, de la copla, del cant tel·lúric gallec, de la jota amb aires tropicals…

Comparteixen també la creativitat i el compromís amb la música. Són lletristes i amants de la bona poesia, de les cançons d’ahir, avui i sempre. S’envolten de grans músics i beuen directament de la millor tradició del cançoner llatinoamericà.

Aquest espectacle neix per tal de promoure, fomentar i difondre l’art com a trobada; estrènyer el coneixement i l’experiència d’aquestes cantants que revisiten la cobla, la jota o els al·làs.

Quatre dones que van reinventar i revolucionar aquests gèneres i els van donar una nova vida i una nova visió des del risc, l’experimentació i la creació de nous continguts i arranjaments que entronquen amb el jazz i altres músiques, fent que arribin a una altra audiència.

L’afinitat que senten ve donada per l’atreviment, la solidesa i l’humor amb què elles es van enfrontar a aquest repte. Sembla que són ànimes bessones d’universos culturals diferents, cosa que fa que l’espectacle sigui una festa de la música d’arrel i de la germandat.

Intercanviaran repertori i cantaran juntes en un acte d’admiració mútua i d’amistat, acompanyades de les guitarres de Sérgio Tannus i Marcos Teira, creant textures ben curioses entre les cordes que les acompanyen, les veus, les percussions i el piano de Carmen París.

I la nit del mateix dijous 23 de març, las KARAMBA al Cafè del Teatre. Grup multicultural format per sis dones migrants, originaries de Venezuela, Cuba, Argentina i Catalunya, que han creat un nou espectacle ple de força i color musical.

En aquesta era tecnològica en què el contacte físic és un luxe i les relacions humanes es veuen influenciades per followers, likes i visualitzacions, cal tornar a connectar amb la font de poder més gran sobre la faç de la terra: l’amor. Aquesta energia inherent que ens habita i ens identifica com a éssers emocionals. L’amor pel que som i pel que fem, però sobretot l’amor cap a un altre ésser humà que té una història i una lluita a sobre: ​​la Humanitat.

Les Karamba inicien ‘La Humanidad tour’ aquest 2023 després de més de 40 concerts per tot Europa i amb vista al seu proper disc que veurà la llum el 2024.

El divendres, 24 de març, l’artista emergent SOCUNBOHEMIO ens oferirà la seva proposta de pop d’autor a l’Espai Orfeó.

Amb lletres costumistes i evocadores, amb voluntat poètica i una maduresa sorprenent per a algú de la seva edat, ens presenta el seu disc de debut “Contes de les Quatre Estacions”.

Socunbohemio és el projecte musical del jove barceloní Artur Viñas, una proposta de pop d’autor carregada de sensibilitat. L’acompanya a la producció Biel Colomer (Massaviu), a més de formar part de la banda de directe que es completa amb Òscar Acón i Gerard López. Socunbohemio es posà en marxa l’any 2018, però és a partir de 2020 amb la sortida de l’EP “Les coses que no et diré mai” que comença a guanyar adeptes de forma molt destacada. No en va, cançons d’aquest treball com “Als nostres amants” acumulen quasi mig milió d’escoltes a Spotify.

Ara, presenta per fi el seu esperat disc de debut amb el títol de “Contes de les Quatre Estacions”. Un llarga durada format per tretze temes estructurat entorn els quatre senzills ja coneguts dedicats a cada estació, que ara s’integren en un treball farcit de grans cançons que flueix de principi a fi. El disc parla de com les persones es trenquen, sobre el temps i l’amor i les maneres que tenim de fer-nos mal, d’equivocar-nos i d’aprendre a estimar. Ho fa amb un so tendre alhora que rotund, innovador respecte anteriors projectes però mantenint el compromís amb aquella essència inicial. Un primer disc que sens dubte situa l’artista en un lloc de privilegi a l’escena emergent del país.

I al Cafè del Teatre, els sorprenents KUMBIA BORUKA. El percussionista Hernan Cortés lidera als Kumbia Boruka, amb l’acordió i les veus, acompanyat de Bob Sikou. Composicions i clàssics de la cúmbia colombiana dels anys 70, la mateixa que es balla als barris populars de Monterrey, ciutat natal d’Hernan, mesclat amb la salsa i el reggae. Finalment Jamaica està tan a prop de Mèxic com de Colòmbia.

La trobada amb Bruno “patchsworks”, productor autodidacta i polivalent, els ha permès plasmar la seva cúmbia híbrida, moderna i conscient.

Els músics de Kumbia Boruka tenen ben esmolades les seves armes en aquest registre musical. El so modern i singular del seu guitarrista colombià Andrés Segura, El baix ondulant del xilè Rodrigo Bastidas Nuñez, la bateria en flames d’Hadrien Santos Da Silva que ha crescut amb aquesta música, tot això sostingut per les congues i el güiro de Tadeo Cortés i la selecció explosiva dels vents de Kumbia Boruka.

Artista per confirmar per al dissabte 25 de març a la botiga-cerveseria Grans Records. L’entrada serà lliure amb aforament limitat.

El mateix dissabte 25, PAU VALLVÉ presentarà al Teatre de l’Escorxador, el seu nou disc titulat : )

Amb una bona i llarga trajectòria com a compositor, autor, músic i productor, Pau Vallvé arriba en el seu millor moment tant musical com escènic.

: ) és el seu disc més positiu, rítmic i de bon rollo. Un disc que parla i sona en plural, en comunitari i que posa el ritme i la veu al capdavant. Com ja és habitual en ell, a cada nou disc munta nova banda per a l’ocasió. Per aquesta nova gira Pau Vallvé actuarà amb una banda de cinc components amb dues bateries i percussions! Un concert on no només tocaran cançons de l’últim disc, sinó que també repassaran els discos anteriors. I on l’objectiu, igual que el del nou disc, és mirar de fer-ho en plural, així que és un concert ideal per venir a participar cantant i no només ser-ne espectadors passius. Així que aprenguem-nos les lletres que així encara ens ho passarem més bé!

I BAIUCA posaran la seva folktrònica en directe la nit de dissabte 25 de març al Cafè del Teatre. Ritmes tradicionals galecs mesclats amb electrònica contemporània, fent una mena de found footage on es recodifiquen els codis de la música tradicional galega a través d’una mirada actual però també futurista. Un directe molt singular, on barreja màquines (seqüenciador, sintetizador…) amb instruments tradicionals.

El 2021 publicava el disc, “Embruxo” (Raso Estudio), que compta amb col·laboracions com les de l’asturià Rodrigo Cuevas o el grup folklòric gallec Lilaina. El llançament del disc es va convertir en un fenomen a nivell global, i va ser elegit per la plataforma de streaming Spotify com el primer productor espanyol a comissariar les prestigioses playlists Track ID.

A més, el disc va obtenir una gran presència als mitjans de comunicació més prestigiosos.

Des de la publicació d”Embruxo’, Baiuca no ha parat de girar, actuant a països com Portugal, Sud-àfrica, Estats Units i oferint la seva primera gira per Colòmbia i Equador, on va girar durant dues setmanes amb totes les entrades venudes i va ser seleccionat entre més de 700 propostes com un dels quatre artistes de la plataforma d’intercanvi musical Observatori Transoceànic.

Després d’un breu pas per Àfrica, l’artista va iniciar el 2022 omplint amb setmanes d’antelació espais de gran aforament a ciutats com Madrid, Barcelona o Santiago de Compostel·la i omplint espais a ciutats com Sevilla o Lisboa, i col·locant-ne el seu “Embruxo” entre els discos més destacats del 2021 als principals mitjans de comunicació d’Espanya i part d’estranger.

El 2022 el va trobar en una maratoniana gira de més de 50 concerts; de la publicació de l’àlbum de remixes d’Embruxo que va incloure remescles de prestigiosos productors com Matías Aguayo, GAZZI, Pablo Nouvelle o TIRAYA, entre d’altres; de recollir dos Premis MIN de la Música Independent, sent l’artista que més guardons ha recollit a la història dels premis amb un àlbum compost en una llengua cooficial; de signar col·laboracions amb artistes de la talla de Xoel López, Carlos Núñez o Alba Reche.

El 2023 el va iniciar publicant un EP juntament amb Alba Reche, preparant el que serà el tercer àlbum d’estudi de Baiuca i iniciant un nou tram de la gira que comptarà amb novetats, més músics en escena i canvis estètics i de repertori als concerts que oferirà a la primavera i l’estiu del 2023.

PROGRAMACIÓ MUD’23

DIJOUS 23 MARÇ

Teatre de la Llotja. 21 h. ENREDADAS (Martirio, Uxía, Carmen París i A Pedreira)

Preu: 25 € + despeses de gestió (2€)

DIJOUS 23 MARÇ

Cafè del Teatre. 22 h.  LAS KARAMBA

Preu: 15 € + despeses de gestió (1€)

DIVENDRES 24 MARÇ

Espai Orfeó. 20.30 h. SOCUNBOHEMIO

Preu: 12 € + despeses de gestió (1€)

DIVENDRES 24 MARÇ

Cafè del Teatre. 22.30 h. KUMBIA BORUKA

Preu: 15 € + despeses de gestió (1€)

DISSABTE 25 MARÇ

Grans Records. 13 h. Artista per confirmar

Entrada Gratuïta

DISSABTE 25 MARÇ

Teatre de l’Escorxador. 20 h. PAU VALLVÉ

Preu: 15 €

DISSABTE 25 MARÇ

Cafè del Teatre. 22.30 h. BAIUCA

Preu: 18 € + despeses de gestió (1€)

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

 

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de galetes.

ACEPTAR
Aviso de cookies